GAZETELER VE
DERGİLER
Gazete Reklamları ve Dergi Reklamları Basına ve dergilere verilen
reklamlar, yaratıcılık kaslarını esnetmeleri için reklam ajanslarına mükemmel
bir fırsat sağlar. Yaratıcı ekip, reklam verilen birçok medyada olduğu gibi,
gazete reklamları ve dergi reklamları yer alan reklamlarını fark edip okuması amacıyla hedef
kitleyi hızlı bir şekilde ikna etmelidir. Okur, reklam dikkatini çekmezse
sayfayı çevirecektir. Geleneksel olarak başlığın, görsel ögelerin, reklam
metninin, reklam sloganının ve marka adının bir araya gelişi, bu medya tipini
afişlerden farklı kılar. Okuyucu bu tip reklama evinde, otobüste veya trende
gazete ve dergi okurken bakar; bu, işe ya da markete koştururken bir afiş
alanının önünden hızla geçmesinden farklıdır.
Basında ya da dergilerde yer alacak bir reklamın
anatomisi
Başarılı bir basılı reklam
yaratmanın bir reçetesi olmasa da yaratıcı ekipler, okurun dikkatini çekmek,
ardından da onu doğrudan reklam metnine yönlendirmek için genelde çarpıcı bir
başlığı, tamamlayıcı bir görselle bir araya getirir. Metin yazarı, başlığı
yazarken okurun dikkatini çekmek ya da reklama yönelik merak uyandırmak
amacıyla ilginç açıklamalarda bulunabilir ya da az kişinin bildiği detaylara
yer verebilir. Başlığın ardından gelen reklam metni, metin yazarının ürünü
sunup markanın özelliklerini tanımlanmasını sağlar. Reklam metnini genellikle
markanın logosu, sloganı ve kurumun ya da imalatçının iletişim bilgileri izler.
Basına ve dergilere yönelik
reklamcılık, reklamların basmakalıp görünümünü değiştirmek amacıyla 1990’larda
yeni bir yön kazanmıştır. Yaratıcı ekipler, daha çok başyazıya benzer bir tarzı
denemişlerdir. Bunun altında yatan fikir, okurun reklamı gazete ya da derginin
bir parçasıymış gibi görmesini sağlamaktır. Alışıldık tarzlardan bu şekilde
uzaklaşılması, iletişim sırasında görsel öğelerin genellikle reklam metninden
çok daha fazla önem taşımasına yol açmıştır.
Görsel Öğeler
Çağdaş yaratıcı reklamcılık,
reklamlarda uzun metinleri büyük ölçüde terk etmiştir. Günümüzün birçok reklam
kampanyası, markanın mesajını iletmek için neredeyse sadece yaratıcı ve
etkileyici görsel öğelerin gücüne dayanmaktadır. “Medyaya aşina” gazete ya da
dergi okuru imgelere alışıktır ve görüntülerin iletişimdeki hızlı etkisine uzun
bir metni okumaya kıyasa çok daha açıktır. Bazı reklam kampanyalarında hem
afişlere hem de basına ve dergilere yönelik yaklaşım, görsel kavramlara güçlü
bir şekilde dayandığından ve böylelikle benimsenen konseptin farklı medya
tipleri için pek fazla uyarlanması ve değiştirilmesi gerekmediğinden basına ve
dergilere yönelik yaklaşımları afişlerde kullanılanlardan ayırmak güçtür.

Yorumlar
Yorum Gönder